lördag 16 juni 2012

Obsidian Butterfly av Laurell K. Hamilton

Obsidian Butterfly. Wow. Wow! Rent spontant är det det enda ord jag har som kommentar.

Men för att klä det i fler ord: Det är helt klart den bästa av böckerna om Anita Blake jag läst hittills. Vanligtvis tycker jag att böcker börjar bli sådär riktigt spännande att de är svåra att lägga ifrån sig först när jag kommit en bra bit förbi halva boken, men den här har det varit en plåga att lägga ifrån sig redan efter ungefär 20 %. När jag insåg hur fast jag var och kollade på procenten blev jag väldigt förvånad, var jag verkligen såhär fast så kort in i boken?

Dels är själva "äventyret" väldigt spännande, visserligen är det väldigt mystiskt men inte för mystiskt så man inte hänger med. Sedan är det väldigt gripande att se hur Blake utvecklas på det personliga planet under boken, hon har sått i ett vägskäl och här börjar vissa saker klarna för henne. Vi får även se andra sidor av en sedan tidigare bekant karaktär som påverkar bilden av den karaktären samt påverkar hur Blake tänker. Dessutom kommer det in flera nya intressanta karaktärer, vissa som garanterat kommer att komma tillbaka och andra som jag verkligen hoppas kommer att komma tillbaka.

Har du inte redan läst eller börjat läsa böckerna om Anita Blake, gör det. Nu påbörjar jag Narcissus in Chains.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar