torsdag 7 juni 2012

The Lunatic Cafe av Laurell K. Hamilton

Jag plöjer vidare genom Hamiltons serie om Anita Blake. Denna bok skiljer sig lite från föregående på olika vis. Dels är grundberättelsen lite annorlunda, mer komplex. Detta spolieras däremot av att det inte kommer en vettig förklaring till hur allt kommer sig. Jag kanske bara är trög som inte förstår, men jag får verkligen inte ihop trådarna. Och det gör den lite sämre för mig. Hur den annars skiljer sig från föregångarna är genom att det är mer kärlekshistoria inblandat i den här boken jämfört med de som kommit innan. Det ska bli intressant att se hur serien utvecklas vidare på detta spår.

Men i stort, fram till att jag inte förstår upplösningen helt, är boken bra. Jag hade svårt att lägga ifrån mig den, det har verkligen varit en sträckläsning i det här fallet. Nu står Bloody Bones på tur, som jag kommer fortsätta med på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar