tisdag 5 juni 2012

The Laughing Corpse av Laurell K. Hamilton

The Laughing Corpse är del två i Laurells K. Hamiltons serie om Anita Blake. Jag uppskattade tvåan bättre än ettan. Det är inte lika mycket av "oöverstigligt problem som hon kommer dö av", även om det elementet är hyffsat dominerande. Vi får lära känna Blake och de runt henne mer, och jag blir mer och mer kär i Blake för var sida jag läser. Dock måste jag säga att jag blir lite ledsen i slutet av boken, efter att hon överlever det stora hotet är det en tvåsidor resumé av efterspelet, det blir så himla trist tycker jag. Just efterspelet när det lugnat ner sig lite är något jag uppskattar, då finns det ofta utrymme att lära känna karaktärerna bättre eftersom de då inte är under den stress de är under annars. Men eftersom jag uppskattade boken mycket fram till de sista två sidorna är helhetsbetyget ändå gott.

Fortsätter med Circus of the Damned, jag har läst en mening och är redan fast, känn på den här: "There was dried chicken blood imbedded under my fingerails."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar