lördag 9 juni 2012

Bloody Bones av Laurell K. Hamilton

Nu är jag klar med Bloody Bones, del fem i Laurell K. Hamiltons serie om Anita Blake. Och den här serien blir verkligen bättre och bättre. Huvudkaraktären utvecklas verkligen hela tiden, både på det personliga planet samt genom sin övernaturliga förmåga. På det personliga planet lyckas hon vidhålla vad hon finner viktigt samtidigt som hon låter vissa tidigare övertygelser omvärderas utifrån nya erfarenheter. Den historia som berättas i boken är verkligen intressant. När slutet kom blev jag överraskad, vanligtvis håller jag koll på procenten av vad jag läst i boken, men nu hade jag kommit in så i vad som hände att jag inte hade koll på det. Det är verkligen ett kvitto på att boken fängslade mig.

The Killing Dance står näst på tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar