onsdag 6 juni 2012

Circus of the Damned av Laurell K. Hamilton

Bok tre i serien om Anita Blake utläst och jag måste säga att serien växer för mig. Anita blir vassare och vassare, älskar framförallt hennes humor. Det är inte ofta jag skrattar rakt ut när jag läser böcker, det hände mer än en gång i den här boken. Likaså är det inte lika mycket att hon famlar i mörkret fram till sista kapitlet, vilket jag upplevt lite med de tidigare två böckerna. Hoppas det fortsätter i samma stil!

Dock var det en hyffsat stor tabbe i boken. Under natten går bilen sönder. På morgonen använder hon bilen för att ta sig till ett möte, det framgår tydligt att hon kör själv. På kvällen måste hon åka med en annan för att hennes bil var trasig och hon inte hann hyra en... Irriterande! Dock är det den enda tabben jag noterat så här långt, och efter The Black Dagger Brotherhood-serien som var full av dem är jag nöjd ändå. Fortsätter läsa om Blake med stort nöje, återkommer snart med nya uppdateringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar