måndag 18 juni 2012

Narcissus in Chains av Laurell K. Hamilton

Narcissus in Chains var speciell. I stort gillade jag den, trots att böckerna i sig inte är speciellt likformiga så tycker jag att denna sticker ut. Karaktärer utvecklas i riktningar jag inte förväntat mig, nya och spännande karaktärer dyker upp, problemet det kretsar kring var speciellt. Dock var det en spänningsfaktor som så gott som hela boken kretsade till för att i epologen säga "Haha, skojade bara". Lite trist. Jag uppskattar författare som kan utsätta sina karaktärer för saker som egentligen inte är uppskattade - det ger en spänning inför kommande böcker när man inte kan tänka "Nej, så kan det inte bli", men nu blir det inte så för att det känns som att författaren bestämt sig för att vara snäll mot karaktären. Men som sagt, bortsett från detta uppskattade jag boken stort, ska bli väldigt intressant att läsa Cerulean Sins som kommer härnäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar