söndag 12 augusti 2012

Second Grave on the Left av Darynda Jones

Jag känner mer och mer för Charley, hon och alla övriga karaktärer har riktigt funnit sin väg in i mitt hjärta. Tycker att Jones skriver på ett riktigt fångande sätt. Som jag redan skrivit väver hon in mycket humor i böckerna, det är många gånger jag har skrattat för mig själv när jag läst dem. Tur att ingen är i närheten när jag läser, jag skulle bli inlåst! Vissa saker känns inte helt trovärdiga, men med tanke på övriga kvaliteter i böckerna har jag överseende med detta. Den var fylld av spänning och fart, utan att det blir ett pang-bom-slut där boken helt slutar. Utan slutet kommer på ett väl uppbyggt sätt där alla tråden plockas upp och reds ut. Det ska bli mycket spännande att fortsätta med bok tre, Third Grave Dead Ahead.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar