lördag 11 augusti 2012

First Grave on the Right av Darynda Jones

Darynda Jones har skrivit denna bok som är den första i serien om Charley Davidson. Charley är the Grim Reaper. Häftigt! Jag finner boken väldigt annorlunda. Det går inte riktigt att förutse vad det är som ska hända, utan jag sitter i spänd förväntan på vad som ska ske. Den höll mig vaken lång tid efter att jag borde ha dragit täcket över huvudet i morse, jag ville inte släppa den! Den var actionspäckad, dock lite otrovärdig ibland. Jag har svårt att tro att Charley skulle tillåtas ta huvudrollen på det sätt hon gör på riktigt. Men med tanke på att dess kvaliteter i stort slår igenom har jag överseende med detta. Dessutom är den underhållande, Chaley är spetsfundig och riktigt rolig. Dessutom påbörjas varje kapitel med ett citat av ett tillspetsat uttalande.

Slutet kom med många svar på frågor jag ställt mig genom boken, och byggde upp för en ny berättelse som ska bli intressant att ta sig an. Börjar på stört! Second Grave on the Left, här kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar