fredag 3 augusti 2012

Magic Burns av Ilona Andrews

Riktigt bra bok! Tycker att den förbättras jämfört med den första boken, vilket inte var en helt ovanlig åsikt vidgällande denna serie som jag förstått. Allt som gäller världen är otroligt välgenomarbetat, och den väcker verkligen intresse. Dock fanns det en stor miss som jag verkligen tycker att någon korrläsare borde ha plockat upp. Händelse ett: X lämnar ifrån sig ett vapen. Händelse två: Vapnet omnämns i situationen. Händelse tre: X träffar en person som her henom vapnet igen. Hallå? En sådan uppenbar miss ska inte få finnas med? Sedan tycker jag att den här dryga Alfan ska få på foten, men det känns väldigt uppenbart att han inte kommer att få det. Lite väl uppenbart, trist när det är så.

Men i övrigt uppskattar jag den, framförallt världen öppnar upp för så många intressanta vändningar att så små saker som det ändå handlar om inte kommer att få mig att sluta läsa serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar