torsdag 9 augusti 2012

My Life as A White Trash Zombie av Diana Rowland

My Life as A White Trash Zombie var verkligen speciell. Delvis är huvudkaraktären, Angel, en antihjälte som lever som white trash med allt knarkande och supande det innebär. Hon kastas in i en ny verklighet som hon tvingas hantera. Boken är intressant till mångt och mycket, även om jag tycker att den blir lite väl långsam emellanåt. Den är i övrigt relativt lättsam och underhållande. En nackdel är dock att den innehåller en hel del pinsamma ögonblick, när jag som läsare känner "Nej, gör inte det där, du kommer bli påkommen!" eller "VARFÖR sa du just det där?". Sådana ögonblick uppskattar jag inte, och det var en del sådana i boken.

Vad som intresserade mig var att det var en stor händelse på slutet som gör att följande bok omöjligtvis kan vara lik den här. Väldigt intressant - de som älskade den här boken kommer kanske inte lika gärna vilja läsa nästkommande då? Å andra sidan kanske det kommer att ge färre pinsamma ögonblick - något som jag ser som bokens stora nackdel? Nåväl, jag kommer nog inte att fortsätta omgående med uppföljaren: Even White Trash Zombies Get the Blues. Men jag kommer definitivt att läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar