lördag 4 augusti 2012

Magic Strikes av Ilona Andrews

Bok tre avklarad. Jag måste erkänna att den här påstridiga Alfa-hanen inte riktigt faller mig i smaken, men bortsett från det gillar jag den. Blodigt och våldsamt, korsat med litek ärlek. Kärlekstjafset blir lite väl sliskig och förutsägbar, men det behövs ändå lite kärlek i det för att väga upp våldsamheterna. Det är också bra tempo i böckerna, även om det på så sätt att det blir ett hyffsat lyckligt slut är lite förutsägbart är det inte det på andra plan. Dessutom tycker jag att det under de här böckerna byggt upp inför en kommande händelse som jag tror kommer att bli väldigt intressant. Dessutom är det en riktig sidvändare, vill verkligen inte lägga ifrån mig boken när jag börjat läsa.

Men jag stör mig på denna "Jag är en självständig tjej som säger nej när jag menar ja, tihi, så fortsätt ignorera mitt nej så säger jag ja snart, tihitihi", speciellt i samband med beteende från männen (heteronormativitet någon?) som skulle få alla människor med en överlevnadsinstinkt att fly kontinenten iochmed de höga stalkernivåerna.

Men trots att det kryper lite i mig med allt slisk och det senast ovan så kommer jag att läsa vidare i serien. Magic Bleeds är inköpt och väntar på mig i Kindlen. Men jag får erkänna att om inte världens utformning hade fångat mig hade jag nog lagt ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar