torsdag 5 juli 2012

Incubus Dreams av Laurell K. Hamilton

Jag vet inte vad jag tycker än. Läste ut den igårkväll men har inte riktigt landat ännu. Eftersom jag tänkte börja läsa annat skriver jag iallafall. Jag fastnade inte helt i den. Det har varit annat som lockat under tiden jag läst den, så den har blivit liggande i dagar. Annars brukar jag inte kunna släppa en bok så länge när jag väl fastnat.

Tycker att Blakes trubbel bland relationerna växer till oproportionerliga nivåer, och det hamnar extremt mycket fokus på det. Och på smärre händelser som förstoras upp och snöas in på. Boken är lite uppdelad, vissa delar är det extremt stort fokus på det personliga, andra delar är det stort fokus på brottet hon ska lösa.

Nu tror jag att det är dags för en paus i Blake-serien, när Kalayna Prices Grave Memory kommit ut. Efter den återvänder jag till Blake för att fortsätta med Micah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar