fredag 13 juli 2012

The Harlequin av Laurell K. Hamilton

Wow! Efter förra boken som jag tyckte var ett bottennapp var denna bok riktigt bra. Det hände mycket, det var ett konkret problem. Även fast de fortfarande kretsar mycket kring det metafysiska så var handlingen fortfarande hela tiden aktuell, fokus försvann inte helt. Dessutom var en favoritkaraktär tillbaka, en person som gör inhopp då och då som jag dels uppskattar i sig själv, som dessutom lyfter fram intressanta sidor hos Blake.

Vissa saker var dessutom lite oväntade, sådana saker är väldigt intressanta. Det ger mig alltid ny energi, då vill jag verkligen läsa kommande böcker. Nästkommande bok är Blood Noir, nu kommer Grave Memory bli liggande ett tag till. Blake bet sig fast så jag inte vill släppa henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar