söndag 22 juli 2012

Bullet av Laurell K. Hamilton

Och med Bullet var de goda betygen över. Den var väl helt okej för att vara en bok utan någon direkt handling, det var enbart på det metafysiska planet igen. Visst hände det lite annat, men hela den här boken hade lätt kunnat tryckas ihop till en tjugosidors sammanfattning utan att speciellt mycket av intresse gick förlorat. Trist när upplägget går tillbaka så mycket när det kommit en förändring som i mitt tycke var till det bättre. Måste vara jobbigt även för de som uppskattar det metfysiska tjafset - att när jag läser en serie inte veta vad det är för typ av bok jag börjar läsa är inget som jag ser som positivt. Jag ser inte varför en författare väljer att skifta mellan dessa extremt olika typerna av böcker inom en serie?

Hoppas att mer intressant händer i kommande bok - Hit List.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar