fredag 18 maj 2012

The Black Dagger Brotherhood av J.R. Ward, Bok 5 - 6

Nu har jag läst Lover Unbound och Lover Enshrined, bok fem och sex i The Black Dagger Brotherhood-serien. Och jag måste göra en tvärvändning. Dessa böcker är inte alls lika förutsägbara. Dessa två böcker har bjudit på en del händelser som jag inte alls väntat mig. Att allt vore bättre med kommunikation gäller fortfarande, men det är inte lika dominerande. De nya karaktärer som varit i fokus är inte lika stereotypa och heteronormativa som tidigare karaktärer varit. Jag tycker även att de "nya" karaktärerna är mer komplexa än i de första böckerna, men jag saknar fortfarande en del djup i dem.

Däremot tycker jag att huvudhandlingen, det vill säga det ständigt pågående kriget, har tagit en del nya vändningar vilket gör att jag ser fram emot följande böcker. Nu är det Lover Avenged som står på tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar