fredag 27 april 2012

Stephanie Nelsons Craved (Gwen Sparks Series)

Jag har läst bok ett i Stephanie Nelsons serie om Gwen Sparks, vilken är Craved. Jag gillar att huvudkaraktären står på egna ben och tar egna initiativ. Jag tycker dock att den saknar lite. På något vis tycker jag inte att jag kommer in på djupet på karaktärerna, relationerna är i viss mån lite platta vilket inte fångar mitt intresse. Själva intrigen är intressant, men det känns lite otroligt att det som sker skulle kunna hända på det sätt som beskrivs (okej, jag vet att vi pratar häxor, varulvar och vampyrer här, men själva händelseförloppet känns inte speciellt troligt).

Och detta ihop med en massa revirpinkande från de manliga karaktärerna gör att jag inte känner mig på imponerad av boken.

Jag kommer inte att läsa mer av denna serie. Men för den som inte blivit avskräckt av min sågning heter bok två Decieved och bok tre Coveted (utges sommaren 2012).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar