onsdag 5 september 2012

Red-Headed Stepchild av Jaye Wells

Red-Headed Stepchild är bok ett om Sabina Kane. Den fångade mig väldigt direkt, på kapitel två-tre var jag helt såld. Jag uppskattar sättet den är skriven på. Dels är det inga några cliffhangers vid kapitelslut, utan när en "händelse" är slut så avslutas kapitlet, nästa händelse påbörjas i nästa. Skönt med en författare som vågar ha sådan tillit till sin berättelse att hon inte behöver "locka" folk genom att göra det spännande för att folk ska fortsätta läsa. Den lyckas också med konststycket att det hela tiden händer saker, utan att det för den sakens skull blir för packat.

Dock så tycker jag att Sabina hålls lite på armlängds avstånd genom boken, jag får inte riktigt komma så nära henne som jag vill. Förhoppningsvis förändras detta, i övrigt uppskattar jag som sagt böckerna skarpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar